W dzisiejszym artykule przyjrzymy się bliżej modułowi HelpDesk w związku z najnowszym uaktualnieniem (Axence nVision® 11.9), które właśnie zostało udostępnione użytkownikom programu.
Nadrzędną funkcją modułu HelpDesk jest utrzymanie właściwej komunikacji pomiędzy pracownikami a personelem działu IT. Dzięki modułowi otrzymujemy takie możliwości jak przygotowanie obszernej bazy wiedzy, prosty i intuicyjny system zgłoszeń dzięki, któremu użytkownicy mają możliwość informowania o potrzebach a także problemach dnia codziennego czy też narzędzie do pomocy zdalnej.
„Moduł HELPDESK został tak zaprojektowany aby personel IT szybko i skutecznie rozwiązał większość problemów jakie zgłaszają użytkownicy”
Projektanci oprogramowania położyli wielki nacisk na udoskonalenie systemu zgłoszeń. Zgłaszane problemy przypisywane są bezpośrednio do konkretnych obszarów a następnie trafiają do administratora, który jest specjalistą w danym zakresie. Dodatkowe funkcje w programie takie jak planowanie zastępstw czy akcje automatyczne sprawiają, że obsługa bieżących zgłoszeń jest szybka i skuteczna a personel IT ma więcej czasu na bieżącą pracę a tym samym podnoszenie poziomu bezpieczeństwa w środowisku teleinformatycznym.
Właściwy system HELPDESK to taki, który jest prosty w użytkowaniu i w sposób czytelny wyświetla użytkownikowi poszczególne informacje.
W związku z tym cały moduł użytkownik może zaprojektować pod swoje własne preferencje, tworząc siatkę zgłoszeń w taki sposób aby wybór kategorii był intuicyjny i nie stwarzał problemów. Co więcej, każdą kategorię można indywidualnie zdefiniować aby dane zgłoszenie wpadało automatycznie do administratora, który to specjalizuje się lub jest odpowiedzialny za dany zakres pracy. To sprawia, że zgłoszenia są szybciej realizowane ponieważ trafiają bezpośrednio do zainteresowanej osoby z działu IT.
W oprogramowaniu Axcence nVision, każdy administrator został wyposażony w szereg narzędzi, dzięki którym będzie w stanie wykonać swoje obowiązki w sposób jeszcze bardziej rzetelny. Jednym z nich jest zdalna konsola wiersza poleceń, dzięki której problem zostanie zlikwidowany bez przerywania w obowiązkach pracownika np. komendy aktualizujące zestawy reguł bezpieczeństwa w środowisku Active Directory. Innym narzędziem w arsenale administratora jest możliwość restartu zawieszonej usługi np. bufor wydruku, przez, którą użytkownik nie ma możliwości wydrukowania dokumentu. Jeżeli praca z użytkownikiem wymagać będzie interakcji na jego pulpicie lub koncie, to administrator będzie mógł skorzystać z możliwości zdalnego połączenia. Jeżeli użytkownik wyrazi zgodę na zdalne połączenie to razem z administratorem będą mogli prześledzić wszystkie kroki, które użytkownik wykonał zanim pojawił się problem.
Wzmocniony HELPDESK – moduł na sterydach czyli poznajmy Axence nVision® 11.9
W najnowszym uaktualnieniu Axcence nVision® 11.9 użytkownicy zauważą szereg udogodnień jakie zostały wprowadzone w module HelpDesk.
Kluczową nowością dzięki, której zwiększymy poziom bezpieczeństwa danych jest zarządzanie widocznością zgłoszeń dla pracowników HelpDesk.
Oznacza to, że każde zgłoszenie będzie przyporządkowane do danej (wcześniej ustalonej) kategorii, dzięki czemu administrator odpowiedzialny za dany obszar będzie mógł skupić się tylko i wyłącznie na przydzielonych mu zgłoszeniach. Jest to niezwykle istotne w firmach obsługujących zgłoszenia zewnętrzne oraz organizacjach wielooddziałowych. Wprowadzona funkcjonalność ucieszy z pewnością Inspektorów Ochrony Danych Osobowych, którzy będą w stanie zabezpieczyć jeszcze lepiej informacje, które nie powinny być dostępne dla osób niezaangażowanych w dany projekt czy usterkę.
Programiści, w najnowszym uaktualnieniu nie zapomnieli również o przyśpieszeniu niektórych zadań dzięki nowym mechanizmom automatyzacji.
W momencie wystąpienia usterki, będziemy teraz mogli wysłać informacje do wielu adresatów jednym kliknięciem, zaznaczając wszystkie zainteresowane osoby. W module HelpDesk została również rozbudowana wyszukiwarka, która pozwala na wyszukiwanie załączników czy nawet dodawanie szczegółowych komentarzy. Dodatkowo wiadomości powiadomień stały się czytelniejsze i bardziej przejrzyste, dzięki dodatkowym informacjom zawartymi w zgłoszeniu. Jest to nad wyraz przydatna funkcja, gdy oprócz rozwiązania problemu, chcemy podsumować wykonane zadanie lub przekazać dodatkowe informacje zgłaszającemu.
Pomoc techniczna, czyli popularny HelpDesk to jeden z najważniejszych działów w firmie. Administratorzy, którzy codziennie dbają o usuwanie usterek IT, stanowią pierwszą linię obrony przed kosztownymi przestojami czy też awariami. Dzięki najnowszej aktualizacji, jesteśmy w stanie jeszcze skuteczniej zapanować nad kosztem pomocy technicznej przy jednoczesnym zaoszczędzeniu czasu pracy specjalistów IT. Gdy dodamy do tego w pełni funkcjonale automatyzacje to oznacza, że w nasze ręce trafia produkt, który spełni oczekiwania nawet najbardziej wymagającego użytkownika.
Jeżeli masz pytania odnośnie Axcence nVision® 11.9 a także samego programu to zapraszamy do kontaktu.