Utrzymaj ciągłość działania procesów dzięki modułowi Dataguard!
Axence nVision to polskie rozwiązanie, które jest w stanie wspomóc nas w utrzymaniu ciągłości działania. Oprogramowanie składa się obecnie z sześciu modułów funkcjonalnych – network, inventory, users, smartime, helpdesk oraz dataguard. W dzisiejszym artykule przyjrzymy się bliżej, która dokładnie funkcjonalność pomoże nam monitorować kluczowe dla danej organizacji procesy.
Każda firma – niezależnie od wielkości – posiada proces lub zbiór procesów, który utrzymują najistotniejsze zadania biznesowe.
Axence nVision jest w stanie w sposób skuteczny wspomóc zespoły utrzymaniowe w celu szybkiego dostarczenia informacji o charakterze kluczowym np. pilna reakcja na potencjalny sygnał, który może zwiastować zatrzymanie danego procesu.
Każdy przestój w prawidłowym funkcjonowaniu biznesu oznacza dla kadry zarządzającej nierzadko bardzo wysokie straty finansowe, logistyczne a nawet problemy operacyjne. W związku z tym warto zastanowić się w jaki sposób jesteśmy w stanie wyprzedzić ewentualne problemy i zawczasu zastanowić się nad ich rozwiązaniem.
W jaki sposób Axence nVision wspomaga nas w utrzymaniu procesów?
- Monitorowanie infrastruktury 24/7 – w zależności od monitorowanego środowiska (np. switch, router, procesory, pamięć RAM, liczba otwartych sesji, obciążenia, temperatura etc.) dzięki agentowi Axence nVision możemy w sposób skuteczny monitorować parametry obszarów wydajnościowych wcześniej ustalonego urządzenia. Każdy monitorowany parametry może być dodatkowo szyfrowany (SNMP) co skutecznie uniemożliwia wyciek newralgicznych danych.
Dodatkowo dzięki funkcjonalności AdminCenter w Axence nVision z modułu sieciowego możemy agregować do prostych widoków webowych (odświeżane nawet co 60 sekund) statystki związane z monitorowanym parametrem.
- Automatyzacja monitorowanych procesów oraz informowania o napotkanych problemach.
Oprócz ciągłego monitorowania krytycznych dla nas procesów warto również zastanowić się na wartościami, które będą oznaczały dla nas stan „negatywny” danego procesu. W momencie zatrzymania badanego parametru lub przed wystąpieniem potencjalnego problemu agent nVision podejmie natychmiastową reakcję jaką jest ogłoszenie alarmu. Ogłoszenie alarmu może natomiast skutkować wygenerowaniem odpowiedniego powiadomienia dla działu IT – wieloma kanałami tj. e-mail, sms, akcja dźwiękowa czy nawet integracja z często użytkowanymi komunikatorami. Ogłoszony alert może został wysłany do wybranych osób, których zadaniem będzie natychmiastowa reakcja.
W wielu przypadkach, warto również zastosować pierwsze akcje naprawcze (tzw. akcje korygujące), które zostaną wdrożone automatycznie – bez potrzeby interwencji osoby trzeciej. Nierzadko – restart usługi w odpowiednim momencie może okazać się wystarczającym rozwiązaniem zaistniałego problemu. Odpowiednie zaplanowanie scenariuszy akcji korygujących może okazać się kluczowym narzędziem do wyeliminowania nieplanowych przestojów w procesach organizacji. Po wykonaniu akcji korygującej agent będzie w stanie wysłać kolejne powiadomienie do zespołu zainteresowanego zdarzeniem o wykonanej czynności oraz wyniku uzyskanego efektu. W momencie braku rozwiązania problemu dzięki akcjom naprawczym – system w sposób cykliczny będzie informował o potrzebie interwencji w celu usunięcia usterki. W wyniku podjętych działań i zażegnaniu usterki system odwoła alarm a następnie powiadomi zespół powiązany z danym alarmem.
Monitorowanie pojemności teleinformatycznej i reagowanie na anomalie w procesach krytycznych może okazać się dla wielu firm czynnością bez której trudno będzie funkcjonować w sposób ciągły. Jeżeli Twoja firma posiada procesy, które są istotą prawidłowego funkcjonowania działalności to odpowiednio skonfigurowane funkcjonalności agenta Axence nVision zapewnią Ci bezpieczeństwo oraz stabilność Twojej organizacji.
Firma ONEITS należy do elitarnego grona srebrnych partnerów firmy Axence – z miłą chęcią odpowiemy na każde pytania.
Szukasz zaufanego partnera?
Zadzwoń lub napisz do nas.